Вторник
19.03.2024
06:15
Форма входа
Поиск
Календарь
«  Март 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архив записей
Наш опрос
У Вас на руках 10 пальцев. Сколько пальцев на 10 руках?
Всего ответов: 158
Мини-чат
200
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0

    Слов'янський багатопрофільний регіональний центр професій...

    Методична робота

    Методична робота Центру

    Чернявська Тетяна Олександрівна – методист, викладач інформатики, кваліфікаційна категорія «спеціаліст І категорії»

    Найважливішим засобом підвищення професійної майстерності викладачів, сполучною в єдине ціле всю систему роботи Центру, є методична робота. Роль методичної роботи Центру значно зростає в сучасних умовах у зв'язку з необхідністю раціонально, оперативно і творчо використовувати нові методики, прийоми і форми навчання і виховання.

    Методична проблема над якою працює Центр – "Удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників, як умова результативності навчально-виховного процесу в Слов'янському багатопрофільному регіональному центрі професійної освіти".

    В Центрі діє чотири методичні комісії: 

    ·  МК залізничного профілю;

    ·  МК викладачів торгівельно – кулінарного профілю;

    ·  МК викладачів загальноосвітніх предметів;

    ·  МК класних керівників.

    Методичні комісії проводять засідання, як правило щомісяця.

    Керівництво роботою методичних комісій здійснюють голови комісій, що обрані  з найбільш досвідчених викладачів та майстрів виробничого навчання. Персональний склад методичних комісій, а також голови комісії затверджується  наказом директора Центру на початок навчального року.

    Кожна методична комісія працює згідно свого плану роботи, що має структуру:

    Ø  Організаційна діяльність;

    Ø  Заходи по підвищенню педагогічної та професійної майстерності педагогічних працівників;

    Ø  Заходи по підвищенню ефективності та якості навчально - виробничої роботи;

    Ø  Вивчення, узагальнення і розповсюдження передового педагогічного досвіду;

    Ø  Позакласна робота

    Ø  Укріплення матеріальної бази

     

    Методична робота в Центрі проводиться за основними формами: індивідуальними, груповими та колективними.

    Індивідуальна форма методичної роботи. Вона є складовою самоосвіти педагогічних працівників, здійснюється за їх індивідуальними планами. У процесі самоосвіти педагог має подбати про зв'язок змісту індивідуального плану з проблемою, над якою працює педагогічний колектив, удосконалення знань та умінь, необхідних для успішного викладання певного навчального предмета, підвищення власної педагогічної майстерності ( приймати участь в семінарах науково-практичній конференції, виступ на засіданні педради, методичних засіданнях, публікація в періодиці та інше).

    Колективні й групові форми методичної роботи.

    Педагогічна рада. Творчість наших викладачів спостерігається під час проведення педагогічних нарад в нетрадиційній формі, коли у викладачів є змога попрацювати в творчих групах.

    Методичні комісії педагогічних працівників. Вони покликані забезпечити ознайомлення педколективу з новою педагогічною інформацією, передовим досвідом, сприяти впровадженню їх у навчально-виховний процес. На засіданнях методичних комісій розглядається різна документація, методичні розробки, плани предметних тижнів, питання самоосвіти педагогічних працівників та інше.

    Методичні семінари-практикуми. З метою вивчення сучасних педагогічних теорій, інтеграції у сферу педагогічних інновацій в Центрі проводяться різні семінари – практикуми, конференції, фестивалі педагогічних думок та інше. 

     Школа молодого викладача. В Центрі  працює  «Школа молодого викладача та майстра», основним завданням якої є надання необхідної допомоги молодим спеціалістам  в оволодінні методикою викладання відповідних предметів, розвитку  вмінь використовувати у своїй роботі досягнення психолого-педагогічної науки, формуванню творчої активності у молодих спеціалістів.

    Експериментальний педагогічний майданчик Згідно з наказом Донецької облдержавної адміністрації управління освіти та науки №567 від 09.10.2012 року наш Центр почав  дослідно – експериментальну роботу на тему «Розвиток творчих здібностей при використанні методу проектів на уроках інформатики».

    Велика увага в Центрі приділяється відкритим урокам. Педагогічні працівники Центру проводять як індивідуальні уроки так і бінарні чи інтегровані.Під час відкритих уроках педпрацівники влаштовують виставки, для викладення нового матеріалу або для закріплення використовують натуральні зразки, намагаються постійно змінювати вид діяльності учнів, використовувати різні інтерактивні методи навчання. На таких уроках учні активно працюють і отримують гарні оцінки. Педагогічні працівники проводять відкриті уроки з різних предметів, беруть складні теми для відкритих уроків,  що свідчить про їх професіональні здібності та кваліфікаційну підготовку.

    Підвищення кваліфікації та атестація педагогічних працівників

    Підвищення кваліфікації, методичної майстерності педагогів відбуваються завдяки внутрішкільній системі методичної роботи та навчанню з відривом від основного місця роботи.

    Кожний педагог, незалежно від закладу, в якому працює, повинен один раз на 4—5 років проходити підвищення кваліфікації в закладах післядипломної освіти, на відповідних факультетах педагогічних інститутів, курсах, на факультетах підвищення кваліфікації на базі педагогічних університетів. Наш Центр направляє педагогічних працівників відповідно до термінів перепідготовки та офіційного набору певних груп за профілем перепідготовки.

    Атестація педагогівкомплексна перевірка, що здійснюється спеціальною атестаційною комісією з метою визначення рівня кваліфікації педагога, що дає їм змогу претендувати на присвоєння більш високого кваліфікаційного рівня.

    Методичний кабінет є центром науково – методичної роботи , де зосереджуються інформаційні, нормативно – інструктивні, навчально-методичні матеріали, зразки планування та звітної документації, матеріали кращого досвіду педагогічних працівників, друкована продукція.

    Методичний кабінет працює згідно річного плану роботи методичного кабінету, розробленого відносно Положення про методичну роботу.

    В методичному кабінеті зберігаються плани самоосвіти педагогічних працівників для підвищення професійного рівня, методичний паспорт, який постійно поповнюється інформацією про проведену роботу викладачами та майстрами виробничого навчання та прийняття участі в різних конкурсах та семінарах. Постійно відновлюються та зберігаються папки з нормативно – правової документації.

    Методичний кабінет центр творчої думки педагога, де вони мають змогу скористатись різною літературою, підготуватись до уроків, заходів, знайти відповіді на різні питання.

     У системі методичної роботи особливу роль відіграє взаємовідвідування уроків. Добре налагоджене взаємовідвідування сприяє перенесенню кращих методів і прийомів роботи одного педагога в практику діяльності інших, надихає педагогів  на пошук нових шляхів навчання, виховання, будить творчу ініціативу. Згідно з графіком взаємовідвідування, педагогічні працівники двічі на семестр відвідують уроки своїх колег.

    Участь у методичній роботі є невід’ємною складовою професійної діяльності педагога. Його обов’язок – «постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру». За всієї різноманітності форм організації методичної роботи вирішити багатопланові завдання можна лише через створення оптимальної системи методичних заходів та надання педагогам права вільного вибору тих форм, які максимально враховують їхні потреби, запити та інтереси.